Egyik este elfüstölt az elektromos kerekesszékem töltője. Szó szerint. A hosszabbítóba dugástól elképesztően büdös, fanyar szag telítette be a szobát pillanatokon belül. Másnap a szokásos telefonos köröket gondoltam elintézni. 1. felhívni a szervizt, hogy mit kell íratni a vényre? 2. megtudni, mikor lesz a doki, aki megírja. De a szokásos vénydiktálás helyett egészen mást tudtam meg. Hogy nem tudnak segíteni, sajnálják, de tényleg nem, vagyis de, de nem úgy, mert a 130 %-os szabály. Hogy mi van?
A 10 éves kihordási szabály alatti tb-támogatott javításoknak ugyanis, mint kiderült, van egy korlátja. A kerekesszék újkori árának 130 %-a, ebbe beleszámolják a munkadíjat és a felhasznált alkatrészek díját, egyetlen kivétel az akkumulátorok cseréje, az ettől a kerettől független. A székem újkori ára 880.000 Ft volt, amit teljes mértékben a TB finanszírozott. (Ezt az árat bárki hozzáértőbbel, akivel csak beszéltem erről, mind irreálisan magasnak tartotta, de most nem ez a téma.) Tehát azt közölték velem, hogy 2007 novembere óta 1.144.000 Ft-ot elköltött az állam csak az kocsim javítására. Ha leszámítjuk az akkumulátor-cseréket, akkor átlag évi 3 alkalomról beszélünk. Ilyesmikről, mint szénkefe-csere, joystick-csere, kerekek cseréje. Mindent összevetve kétmillió forintba fájt eddig a székem az államnak (plusz ugye az akkuk).
Kicsit lesápadtam, de közöltem, hogy nekem mindenképpen kell egy töltő, hiszen létszükségletem, hogy működjön a kocsim, ha kell, kifizetem a teljes árát. Erre a szervizes kicsit hosszas fejtegetésbe kezdett. A legjobban a „túlhasználat” kifejezés tetszett. Mégis ki állapítja meg, hogy mennyi az ideális használat? – vetődött fel bennem. Hisz ezek szerint, én szűk hét év alatt elhasználtam a székemet. A vége az lett, hogy kiderült, hogy a fentiek mind igazak, emellett ugyanakkor a jogszabály kötelezi őket a szükséges pótalkatrészek biztosítására. Tehát mégis kapok töltőt, egy használtat, de a lényeg, hogy működik.
A csere napokon belül megtörtént. Ezúton is köszönöm a gyorsaságot a szerviznek. Én pedig a jövőben próbálom nem túlhasználni a kerekesszékemet.
Utolsó kommentek